Helgens bravader

Datum: 2007-11-19 Tid: 11:41:44
Hejsan!

Nu är helgen slut...*suck* hade velat ha helg i några vekor till! =P hahaha!

I Fredags slutade jag 18.00, min älskling  Putte kom och hämtade mig. Vi for till ICA och handlade lite smågrejer vi behövde. Sedan for vi hem till mamma och snokade igenom förrådet hennes. Jag har fullt i grejer där och det är roligt att gå igenom ibland. Ska rensa där någonting framöver men det e så jäkla mycket så man behöver en hel dag!!
Vi fick med oss mitt gamla vardagsrumsbord, gamla skor som jag ska använda i hagen, 2 högtalare som Putte ska använda i bilen och lite annat smått och gott.
Efter att vi varit hos mamma så for vi till Långsele på ICA där. hämtade ut ett paket som Putte fått med några nya filmer! Älskar filmer!!!
När vi kom hem så städa vi lite och satte oss ned för att titta på TV och umgås. Det var riktigt mysigt! Åt lite snask och pysslade om familjen.

I Lördags så sov jag ut ordentligt sedan pysslade jag om alla djur. Stog ute hos Ilona länge och pratade och kramades. Hon är en riktig bra lyssnare =)
Efter det så gick jag in och tittade på TV. När Putte klev upp så började vi pyssla. Vi städade lite och sedan tog vi bort vårat gamla vardagsrumsbord (Glasbord=skaffa inte det om du har djur) . Satte ihop mitt gamla (som var mycket högre än jag mins men men). Efter det så satte vi ihop en till DVD hylla. fylde den med filmer och flyttade runt på tavlor m.m
Det blev riktigt fint=) Det ser lite fullt ut då man har så pass många DVD hyllor och möbler men skit samma!
Efter det så satte vi oss ner och tittade på Pirates of the Caribbean 2 och sedan 3. Dom är inte lika bra som      
1an men Jack Sparrow e ju bara KUNG! Jag älskar den mannen! Så fort han kommer in i rutan så skrattar jag! Oj oj oj va bra han e! HAHA!

I Söndags så sov vi också ut väldigt länge. skööönt! 
Efter det så små-pysslade vi lite mer, hängde upp 2 knivar som Putte fåt av mig på väggen, fixade lite med några blommor,  tände ljus som doftar jordgubb och satte oss ner i soffan och myste. Efter ett tag så blev vi jätte hungriga och bestämde oss för att köpa pizza, körde in till stan och köpte en Hawaii till Putte och en Dianas special till mig, det var riktigt gott! 
Efter att jag hade smällt maten så ställde jag mig för att diska, HATAR ATT DISKA! Har sagt till Putte att vi måste skaffa en diskmaskin så i får väll se hur det går. Medans jag diskade "grovdisken" så kom Bojja.  Han var ganska trött efter gårdagens spelning och vi satte oss ner allihopa för att umgås. Vi tittade på van vetren på Tv4 och efter det lite små program. Senare på kvällen så visade det sig att ingen av oss egentligen var trött så vi bad Bojja välja en film att se på. Han valde slutligen Hot Fuzz. En engelsk krimal komedi, lite info:

Nicholas Angel (Simon Pegg) är Londons bästa polis. Han haffar fyra gånger så många brottslingar som sina kollegor och har dessutom en arbetsmoral som får de andra poliserna att framstå som en bunt slashasar.

För att undvika att dra skam över kollegorna blir han omplacerad till Sandford, en slumrande landsortsstad som nästan helt saknar brottslighet....

Den var inge bra alls! Se den inte! huvva! Man börjar ju fundera på varför vissa människor får betalt för att göra filmer, vissa borde inte få skriva en film! Helt sanslöst! Hatar dåliga filmer! Urk.

Vi gick och la oss väldigt sent. Men kände oss väldigt optemistiska.
I morse var det tungt, Hade kanske sovit i 3 timmar sen skulle jag kliva upp, pyssla med alla djuren väcka pojkarna typ 1000 gånger och sen åka till jobbet. Vi skulle åka 06:45 men vi åkte kanske 07:45 haha killarna hade det väldigt svårt att kliva upp. Vi satte oss ner allihopa framför TV`n och tittade på "ocensurerat" sen åkte vi.
Putte släppte av mig på Shell så att jag kunde köpa snus sen så skildes vi åt.
Nu sitter jag på jobbet och surrar i telefonen, haha ovanligt va ;) Jag började 10:30 och slutar 19:00
Gruvar mig för hur mycket jag måste göra tills på Onsdag. måste tvätta en massa, hämta en väska hos Lena och be Ellan komma förbi med datorn. Det är så jobbigt att åka till Stockholm, det är så mycket saker man måste komma ihåg! *suck* jaja.
Jag hoppas på att en affär nere i Stockholm har fått in en grej (kan inte säga vad för det är en julklapp) som jag ska köpa till Putte! Annars kan han få den nästa gång jag åker ner.

Nää nu ska ja fortsätta jobba.
Hare bäst alla!
Puss Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0