Sjukling! (långt inlägg)

Datum: 2008-04-03 Tid: 08:16:08
Jag kanske ska förklara varför jag inte har skreve nå på typ 5 dagar. Först så har det ju varit helg och som de flesta vet så har jag inte tillgång till internet i hemmet så där rök ju 2 dagar. Sen så har jag varit sjuk. Började känna mig lite småkonstig redan i Fredag men det bröt ut ordentligt i Söndags tyvärr. hostar, Nyser, snörvlar och huskes. Jag hatar att vara sjuk! Det är så drygt! ligga å inte gö nånting för man har inte ork lixom! BAAH!
jaja slut med självömkan. Nu är jag på jobbet iaf! 

Även fast att jag har varit sjuk så har det hänt en del faktiskt! Tro de eller ej men Maria har faktiskt ett liv ibland! Höhö! Känns skönt att ha fått umgås med en massa folk....vet inte riktigt var jag ska börja berätta? hmmm..?!
Drar igenom det lite snabbt bara. Får uppdatera senare med några bilder.

I Fredags efter jobbet så for jag och Putte hem till Lena och Macke, vi åt och hade trevligt! Jag älskar att vara med dom! Det är alltid full fart och har aldrig tråkigt! hihi! Senare på kvällen så åkte vi hem och städade hemma.

I Lördags morse kom Jenny, Micke och Alma (Puttes syster med sambo och hund). Å vikken fart det blev på hundarna! Kuta fram å tillbaka, hoppa och brottades! haha det var roligt att se Groggen så glad! Men jag tror att jag har glömt hur det är att ha 2 hundar... visserligen så är Alma en valp och dom ses sällan.
Det var knappt en lugn stund på hundarna på hela helgen!  Ni kan tro att Groggen deckade efter att Alma åkt! Han ha vilat sig i några dagar. haha! min lilla bubbe va helt slutkörd. Under Lördagen så tittade vi på film, spelade mario-cart, åt gott, drack öl, spelade monopol och flummade en massa! Putte ville inte sluta festa så han åkte in till Mc-klubben Püngel där några vänner till oss var. resten av oss gav upp och gick till kojs.

I Söndags så vaknade jag gannska tidigt av att jag hade två hundar i sängen! Det var så härligt, jag älskar att sova med djur...det är varmt, mysigt..jaaa jag vet inte hur jag ska förklara men helt underbart är det! Å det är sällan Groggen ligger i sängen så jag fick ta vara på varge sekund! några timmar senare så åkte Jenny och Micke hem till S-vall igen. Jag städade då undan lite och kännde mig så fruktansvärt pigg men hade ingen att umgås med! Ringde till Lena och jag hade turen att dom var påväg in till stan så dom hämtade mig och sen så umgicks jag med dom hela eftermiddagen! Det var sååå roligt!

Sen så har jag legat hemma måndag och Tisdag, har sove hur mycke som helst men har varit trött iaf. måndagen gjorde jag typ inte ett skit på hela dan och kvällen.
Men på Tisdagen så kom Putte hem efter jobbet och berättade att Jimmy skulle komma och hjälpa till med våran varmvattenberedare. Den var trasig så vi var tvungen att byta ut den. Jag gjorde en "Maria ala Gryta" till dom eftersom dom önskade det. han var hos oss till runt 23.00 tror jag. Det var skojigt att få umgås med honom åxå det är sällan man umgs med honom vardagligt lixom.

Onsdag så for jag hem till Lena på morgonen. Satt och surra, titta på tv´n, fixa med smink och hår sen så åkte vi ner på stan. Kuta omkring där i 4 timmar, Lena hittade en tunika och en ögonbrynspenna, ja hittade ingenting!
Efter det så kom Macke och hämtade oss, då åkte vi till Kramfors på Dollarstore! JÄJ! Jag älskar sånna tripper!  Kuta omkring där ett bra tag, jag hittade en masa saker jag ville ha men kunde inte bestämma mig om de passar i hemmet, om man har råd bla bla bla! Men jag köpte iallafall en kaffe-burk i keramik, en socker-burk i keramik en ljushållare i keramik, ljus och en välkomstgroda! haha! Det är en groda med krona som sitter på en sten där det står välkommen! Den var så söt så jag kunde inte låta bli! Allt utom grodan är i gammeldags stil och skitsnygga! Tycker jag iaf! haha! Måste nog tvinga med mig Putte någon dag så man få köpa lite mer grejer.
Efter det så köpte vi mat från Cylos, körde till vattnet och åt. Jag grisade ner mig totalt! Kladdigt men gott haha!

När jag kom hem så var jag extremt sugen på att göra om! Så jag ska nog ta och måla om mitt vardagsrumsbord och tv-bänken. Funderar även på att byta ut knopparna på köks-luckorna... Vill göra med också men de får räcka tillsvidare. Putte blir väll galen på mig! hahaha!  

jag ska försöka klämma in nå kort här framöver så ni får se lite av vad som hänt under helgen och vad jag köpt. Ska bara försöka få tag på nån sladd till kameran så jag får in dom på datorn här på jobbet.

nää nu ska jag ta och fortsätta chatta med Lena på msn! Skriver nog mer sen! Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lisa

MISS YOU TOOO!!!

2008-04-04 @ 10:28:03
URL: http://lisawander


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0