Helgen i förkortning.

Datum: 2008-02-18 Tid: 09:55:36
Fredagen

Efter jag slutat klockan 18.00 så for jag och Putte hem till mamma och hälsade på en snabbis.
Surrade lite med henne om allt och ingenting, hämtade jackan och efter kanske 1 timma for vi vidare.
Vi stannade på ICA i Långsele och köpte mat, chips och hyrde 2 filmer. De e bra att man kan hyra film på ICA nu tycker jag... det blir närmare för folk som inte bor i stan där videoteket finns och det är billigare!
När vi kom hem så gjorde vi mat och satte oss framför TV´n. Tittade på lite olika serier som gick och sedan var det filmdax!

image62 Chuck och Larry är två duktiga och präktiga brandmän, som även är bästa vänner. Larry är änkling och lever nu för sina två barn. Chuck njuter i fulla drag av sitt singelliv.

En dag stöter Larry på problem när han vill göra sina barn som förmånstagare till sin livsförsäkring. Informationen är tagen från disc shop.se! Leverans nästa dag om du beställer före 16.00. Enligt lagen behöver han ha en partner, m.a.o, han måste ingå äktenskap. Men vem säger att det måste vara med en kvinna? Larry frågar sin bästa vän Chuck om att göra honom sitt livs tjänst och Chuck ställer upp.

Allt är frid och fröjd tills medierna nosar reda på det nygifta brandmänsparet och börjar forska.


Jag trodde att den skulle vara bättre eftersom det är Adam Sandler... blev lite besviken men filmen hade sina ljusa stunder och den är helt klart sevärd. Men ingen film man ser 2 gånger...

image63  image63

Två poppcorn-gubbar utav 5.






image64 Berättelsen tar sin början när en stjärna faller ner i ett magiskt kungarike. Stjärnan är ingen vanlig meteorit utan en vacker kvinna, vars mystiska krafter lockar en rad lycksökare att försöka vinna hennes kärlek. Elaka häxor, maktgalna prinsar, flygande pirater och duellerande troll, alla närmar de sig den fallna stjärnan för att tillskansa sig makten över hennes hjärta.
Resultatet blir en hisnande historia och en bländande saga om sann kärlek och äkta äventyr.

Denna film blev jag också lite besviken på... Dom hade försökt klämma ihop filmen tror ja... Väldigt mycket som händer på en gång. Jag hade velat att den var 1 timma längre så att dom hade kunnat gett filmen lite bättre handling.
Den är helt klart sevärd fast att den va så ihop-
tryckt.

image63  image63 

Två poppcorn-gubbar utav 5.








Lördagen


Då vaknade jag gannska tidigat eftersom grannen ringde och berättade att Ilona var nere hos dom...
Vandrade ner och hämtade henne och grejade lite i hagen som hon hade förstört! IGEN! Sen stog jag och Ilona ute och gosade och pratade länge.
Efter det så gjorde jag klart allting inför kvällen. Packade ner alla kläder och smink som jag skulle ha med mig. så att allt skulle gå så smidigt som möjligt sen då det var dax att åka.
Runt 13.30 for jag, Putte, Jimmy och Ellan iväg och hämtade en stor hö-bal till Ilona. Nu jäklar ha hon mat ett bra tag =) höhö! Hon vart nog gannska chockad eftersom hon fick jätte mycke mat på morgonen och sen en hel bal!
Hon är van vid att få morgon och kväll men i Lördags vart det annorlunda.
Sedan bar det iväg in till Stan till Sophies lägenhet. Nu började det bli stressigt eftersom vi sagt att förfesten kunde börja runt 17.00.
Förfesten var helt okej, det var mycket surr, skratt och tokigheter! Spelade drickar-spel och vart lite lagom rund under fötterna.
Strax före 20.00 vandrade vi ner till krogen som vi skulle möta alla andra på och äta på. Vandringen ner var gannska intressant, Is och klackedojjor är inget jag rekomenaderar!
när vi kom fram fick vi Taco-bufé och vi hade jätte kul!
Efter en stund gick vi över till en annan Krog Impuls där vi dansade lite och hade skoj!
Sen vart det en massa flumm ute på stan, träffade en massa folk man inte sett på länge, det blir lätt så när man sällan är på krogen.
Vet inte hur mycket klockan var då jag gav upp men jag gick hem till Sophie någon gång under natten, la mig framför TV´n och bara slappade av. Skönt att man har någonstans att sova då man är i stan, så behöver man inte jaga sjuds hem. Putte ska ju inte behöva vara uppe hela natten bara för att jag vill hem=)

Kvällen var helt klart lyckad! Och jag hoppas att det blir ännu roligare på nästa personal-fest den 15 mars!



Söndagen

Först vaknade jag runt 06.00 för att jag hade somnat med TV´n på. Lilla huset på prärien visade sig i TV´rutan. låg och tittade på det en stund sen somnade jag om. vaknade efter någon timma och började titta på TV´n igen. Pratade lite med Sophie i telefonen (hon var hos Andreas). Sen gick jag och badade.
Hade väldigt lite att göra så jag passade på att städa undan efter förfesten. Så att Sophie skulle slippa göra det. Så jag plockade, diskade och donade! Packade ner alla mina kläder och mitt smink.
Sen vart jag hungrig så jag gjorde nudlar och Juice.  Tittade på Disney filmer och bara myste.
Sophie kom hem runt 15.00 någon gång. Satt och pratade till 15.45 och sen så åkte hon och jag iväg till Stallet för att ordna med hö åt alla hästar.
17.00 sjudsade hon hem mig, för hon skulle ändå ut till Forsmo. Hade försökt få tag på Putte hela dan men han svarade inte i telen, det visade sig att han hade suttit och spelat TV-spel hela natten till klockan 10.00 i morse, HAHA inte konstigt att han inte svarade i telen under dagen, jag skulle åxå va jätte trött om jag varit uppe så länge.
Vi for iväg in till ICA för att lämna filmerna vi lånat i Fredags och köpte mat. Sen satt vi och tittade på TV och myste hela kvällen. Han är för go min gubbe!
Sen så släpade Putte in lill-TV´n i sovrummet för att jag hade tjatat hela kvällen om att jag ville titta på Disney innan jag somnade, och det fick jag också! HIHI! Somnade som en stock efter filmen.



Så har min helg sett ut i förkortning, den har varit helt perfekt! mycket mys och mycket fest och har umgåts mycket med mina vänner. nu kan man slappna av i några helger!
hoppas ni har haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0