Candy Candy

Datum: 2008-01-16 Tid: 09:39:24
Jag är sedan länge helt frällst i Manga och Anime. Jag tycker dock mest om de "tjejigare" Manga filmerna ;) höhö!
Jag har ju mina favoriter som, Silver fang, Sailor moon, Sandybell, Candy Candy, weed osv.
Jag har hela boxen av silver fang, Sailor moon kan jag också få tag på via en person på Tradera, Sandybell finns att köpa, likaså Weed.
Dock så har jag inte hitatt Candy Candy än... *suckar* Jag såg den då jag var yngre men då fanns inte slutet på filmen utgiven i sverige!!! Fråga mig inte varför men så är det iaf.
Har i många år försökt få tag på hela filmen men det verkar hopplöst! Jag mena, jag kan gärna ha den på japanska om det skulle vara så men icke!
Mailade med en kille som har hand om mycke manga försäljning och kan få tag på det mesta, han sökte ett tag men hittade dock bara hela utgåvan på spanka?!?! japanska kan jag gå med på men spanska???! Öhhh skulle inte tro de va! Skulle få nå vansinnesutbrott på att sitta och lyssna på det språket i många timmar, NOW WAY!
Ska gå ner på widengrens ( en butik som har hand om filmer/spelmusik m.m) och höra med dom ifall att dom har några tipps på hur jag ska göra... hoppas!

image41

Candy Candy:

Handlar om en flicka vid namn Candy White som hittas utanför ett barnhem som spädbarn.
Vid 6 års ålder adopteras hennes bästa vänn till en rik familj.
I 12 år bodde hon på barnhemmet men blev därefter adopterad av en familj som använder henne som tjänsteflicka, som hjälp till deras bortskämda Dotter.
Candy blev bästa vänn med 3 pojkar  Anthony, Stear och Archie. Anthony avlider kort därpå.
Hon blir "omplacerad" till Anthonys familj men  efter den tragiska döden bestämmer hon sig för att flytta tillbaka till barnhemmet för att hälpa personalen på barnhemmet, men efter en tid blir hon övertygad om att åka till en internatskola i England där Archie och Stear går.
På Skolan träffar hon en pojke vid namn Terry som hon sedan förälskar sig i. Terry är plötsligt tvungen att lämna skolan och Candy för att flytta till USA.
Candy blir mycker ledsen och bestämmer sig för att åka till USA för att utbilda sig till sjuksköterska...
...slut!!!
Riktigt jobbigt då man inte vet vad som händer! Blir ju vansinnig! Måste få tag på dom filmerna!
GAHH! #%!#%!

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

ha en trevlig dag :)

2008-01-16 @ 09:49:26
URL: http://www.mariavuitton.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0