Dilana Roblchaux.

Datum: 2008-01-15 Tid: 16:10:05
Jag tittade förut på Rockstar-supernova och fasnade  för en tjej där som heter Dilana.
Helt otroligt anorlunda och personlig klang på rösten, gav allt på scenen och enligt mig väldigt vacker!
Hon utstrålar självförstoende och styrka. Hon är en person jag lugnt skulle kunna välja (om man fick haha) att vara!
Var ut på internet i dag och kikade runt lite ang henne. Hittade hennes hemsida och lite information som jag tänkte skriva ner här. Ta mig till Dilana nu!

image39

Dilana Jansen Vanvüren, Född 10 Augusti 1972 i staden Johannesburg i Syd-Afrika.
Hennes efternamn ändrades till Smith då hon var 2 år gammal pga att hennes mor gifte sig med hennes styvfar som därefter adopterade Dilana.
Hon började sjunga i ett tidigt stadium för att "rymma" från obehagliga scener i hemmet, som bråk mellan hennes mor och hennes styvfar, Dilana sjöng även i skol och kyrk-körer.
När tillfället döck upp så släppte hon allt och reste runt som trubadur i Syd-Afrika sammt Nederländerna. Efter några år flyttade hon till Nederländerna och startade ett band, hon blev ett av landets mest förtjänta live-artist.
Under året 2006 deltog hon i reality showen Rockstar Supernova, hon blev älskad av Supernova och världens alla fans. hon slutade som 2a 17 November 2006. Efter finalen slog hon sig ihop med Magni (en annan i Rockstar supernova reality showen). De turnerar tillsammans med Supernova, som förband och arbetar på en ny skiva. hon var även förband till Aerosmith 28 April 2007 i Las Vegas.
En cover hon gjort som kommer att släppas på den nya skivan är Johnny Cash's "Ring of Fire" . 



Har ni inte hört henne förut och tycker om Rock/hårdrock så skall ni defenetivt köpa skivan eller ladda hem låtarna.
Hon är mycket speciell! Och jag rekomenderar henne starkt! Jag längtar tills att covern med "Ring of Fire" kommer ut. Eftersom det ursprungligen är en Rockabilly låt. undra hur hon har gjort om den... spännande! hehe! Dont miss!



image40

Kommentarer
Postat av: björn

ja denna kvinnas sida råkade jag spring på utav ett skrivar fel .men det var ju bra för hennes rock stil och röst var ju helt underbar vilken djup stämma och fyllig röst hon har denna kvinna jag vill veta mer om hennes låtar ..mvh nalle66

2008-06-05 @ 10:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0