Groggen 2

Datum: 2008-01-08 Tid: 16:20:48
I dag klockan 10:30 kom Jimmy för att hämta mig, vi for raka vägen och hämtade Groggen hemma hos mig. Han släppte av mig och Groggen på vet.stationen, för att sedan åka runt på stan.

Vetrinären Gudrun är fruktansvärt duktig måste jag säga! En vänlig personlighet och förståelse. *önskar att alla vore likadana*. Dock så fick Groggen ha munnkorg på sig för första gången i sitt liv, dom tordes inte hålla på med honom utan eftersom han är så pass stor och ser så elak ut haha. Hur som haver så rensade dom öronen ordentligt och tittade på sår och genomgick honom ordentligt. Jag fick en massa förklaringar på vad det kan bero på och vad det är. 
Han var så duktig min lilla Grogg! låg där och var jätte skötsam, dom blev väldigt häpna av att han skötte sig så bra och var så pass lugn.
Dom sa även att om medecinen ej fungerar denna gång så måste vi kolla på vilka sorters bakterier det är, det kan vara en hud-sjukdom. När det gäller hudsjukdommar så kan det I VÄRSTA FALL leda till plastik operation beroende på hur allvarligt det är.
Jag fick iaf ett antal recept på medeciner han skall ha 2 gånger om dagen i ca:14 dagar. samanlagt så är det fem medeciner han skall ha. 
Stackars Groggen han kommer ju vara en vandrande pillerburk! HAHA!
Huvudsaken är ju att han blir bättre. Han är min älsklings-plutt! =)

Så efter jobbet ska jag och Putte hämta ut en massa piller! haha!


 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kom hit nu!!! De är ju så trist när du inte är här!

2008-01-10 @ 10:51:19
URL: http://www.lisawander.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0