Groggen

Datum: 2008-01-07 Tid: 17:08:06
Nu över helgen så har det varit lugnt. har mest suttit och spelat sims skeppsbruten på PS2. I Går så var vi en sväng till Lena och Macke, blev bjuden på middag och umgicks i några timmar. Det var jätte skojigt =) Tack så mycket för en kanon kväll! =)

I Helgen som varit så har Groggens Otit förvärrats. Han har kliat så mycket på öronen så att han har fått ett stort öppet sår på utsidan av ena örat... Har tyckt så synd om honom, och vetrinär-station har ju inte öppet över helgen om det inte är akut. Och med Akut här i stan menar dom med "döende".

Jag har upprepade gånger varit in med Groggen till vetrinären i Sollefteå med hans öron.  Har i princip fått samma bemötande samma jäkla gång. Dom tittar på öronen och grejar lite med dom. Skäller på mig för att det ser ut som att jag inte har gjort rent dom och skriver ut lite medicin som han ska ha inkletat i öronen 2 gånger om dagen.  Kommer tillbaka på återbesök med dett par öron som ser lite bättre ut men inte helt återställda. Dom ser sura ut och skriver ut lite mer medecin. Efter att medecinen är slut så säger det bara *POFF* så är hans öron likadana igen. Kommer in igen och dom blir sura åter igen och sen går allting runt i en cirkel!
Det jag blir så less på är att jag blir anklagad för saker som jag inte gjort och saker som jag har gjort får jag bara skit för. Tex. rengöra öronen, vetrinären säger åt  mig att rengöra öronen 2 gånger om dagen med vanligt öronrens efter att medecinen är slut, jag gör det men det hjälper ej. kommer in nästa gång och dom tror inte på att jag har rengjort dom!! Blir så vansinnig...

Det var som när jag ringde in i morse, för det första så får man sitta på återuppringning i 30-40 min tills man får tag på dom för dom har bara 1 timmas tele-tid. Sen så svarar en kille som knappt kan svenska och fattar inte vad jag säger, Nästa steg är att söka reda på mig och Groggen i datorn, Han hittar mitt namn ocg sen Skrot?!?! Han envisas om att Skrot är en hund, vilket jag borde veta! Till slut säger jag att Skrot var en katt och han är DÖD, då går han över till Zilla. Till slut ger jag upp och frågar vilken vetrinär jag komma få då jag kommer med Groggen, han velar lite och säger: jag vet inte, förmodligen mig! Då bad jag på en gång efter att få Gudrun (en svensk och skitbra vetrinär på stationen).

Jag kanske upplevdes som elak och sur men va fan?! Nån jävla måtta får det vara!
Jag vill få ett bra bemötande och att min hund ska bli bra behandlad. Jag kräver också att jag får så mycket information och förståelse som möjligt!

Eftersom att Gudrun bara jobbar vissa timmar om dagen så var han tvungen att ge henne mitt telenummer så att hon kunde ringa mig sen.
Hon ringde upp 14:26 i dag och bara av att prata med henne så höjdes förtroendet för Sollefteå vetrinär-station på en gång. Hon frågade en massa frågor, bad om person nummer så att hon kunde läsa igenom hans journal tills i morgon och informerade om att han ej fick äta mat i morgon bitti ifall att hon måste söva han för nån anledning.
Bara en sån sak som att läsa igenom journalen inför mötet varhelt otroligt! Så tror ja ingen gör på de stället förutom hon!
Hur som haver så fick jag en tid i morgon klockan 11:00 och han ska till och med få gå in via en annan väg så att han slipper stressa upp sig då han möter andra djur i reseptionen.
Jag ska fortsätta att be om att få Gudrun efter det här. Kan inte lita på dom andra... Det är synd för det är säkert många fler som känner som jag, och dom förlorar ju kunder på att vara på de viset dom är. 
Det jag önskar är att dom startar en ny vetrinärstation i stan med ny utbildad, trevlig personal.

Men man får ju va glad över att Groggen kommer få den hjälp han behöver nu iaf  =)

Älskar min Grogg, och jag missköter honom inte! Att man i huvudtaget kan säga en sån sak gör mig såååå förbannad! Älskar alla mina djur och gör allt för dom. Dom är ju mina barn och min familj. så de så!

Lite info om Otit:

Symptom

 Kliande eller smärtande öron är ett vanligt problem hos våra hundar. Extern otit ( yttre öroninflammation) yttrar sig vanligen som just klåda och obehag, hunden kliar sig över öronen med baktassarna, skakar på huvudet eller gnider öron mot golv och mattor. Lyfter man på öronlappen kan man ofta känna en sötaktig eller kraftigt illaluktande doft samt se ett brunt eller gult kladdigt sekret i hörselgången. Sekret och lukt innebär att en överväxt av svamp eller bakterier har skett. Misstänker du att din hund fått öroninflammation bör du uppsöka din veterinär. En otit kräver adekvat behandling annars kan den utvecklas till ett kroniskt tillstånd.

Komplikationer

Många hundar drabbas aldrig av öroninflammation medan andra drabbas någon enstaka gång i livet och tillfrisknar utan några komplikationer efter behandling. Ett fåtal hundar får stora problem med infektioner som inte vill läka, eller som ständigt återkommer. Hos de senare hundarna kan det vara idé att leta efter underliggande orsaker. Vi vet att vissa egenskaper ökar riskerna för otit. Dessa utgörs bland annat av vissa anatomiska detaljer som långa nedhängande öron, kraftigt behåring i öronen eller trånga hörselgångar. Andra orsaker kan vara att hunden har en allergi mot något som finns i luften eller i maten. Att vänta alltför länge med att gå till sin veterinär och få behandling försämrar också behandlingsresultatet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0