Ledig över jul och nyår

Datum: 2008-01-02 Tid: 08:38:55
Jahapp nu kommer det att bli ett sånt dära långt blogg-inlägg igen *suckar*
Först så var jag ledig från den 22/12 till 25/12, jobbade 2 dagar sen så var jag ledig igen från den 27/12 till idag. Så nu ska jag sumera tiden lite kortfattat hahahaha!

Den 20de så åkte jag och Putte hem till mamma efter att jag hade jobbat klart och vi varit ut med hundarna. Det va mysigt=) Hon hade gjort så fint på bordet med små glittrande stjärnor och allt. Vi satt där i flera timmar och pratade och åt.  Det var riktigt skojsigt må jag säga! Och maten va god, julbordet är alltid godast första gången man äter den varge år haha =P Fick med oss lita julklappar och åkte runt 21.00 eller någonting sådant... kommer inte ihåg riktigt. Efter det så svängde vi in hos Mormor i Långsele för att hämta några klappar där och säga hej. Tyvärr så är min mormor fruktansvärt envis och kan inte ta ett nej så det slutade med att vi satt inne hos henne ett bra tag också. Till slut så lyckades vi slita oss ifrån henne och for äntligen hemåt! Jag säger som så här, jag tog lite hostmedicin (mirakel-drickan kokilana) tittade på tv en kort stund sen så gick jag och dog i sängen! Jag tror aldrig att jag har sovit så gott och djupt i hela mitt liv! Vaknade helt utvilad dagen efter, sååå underbart!

Fredagen var som en vanlig dag hände inte så mycket. jobba, tog hand om djuren, myste med sambon ja en helt vanlig dag typ... samma sak lördagen.

Söndagen så åkte vi till Sundsvall tidigt på morgonen för att hälsa på Puttes mamma, pappa, syster och hennes kille sammt hans mormor som var på besök ifrån Dalarna. Vi for först in på Birsta för att dö-titta lite, och jag köpte ingenting! Jag som alltid brukar handla så att plånboken glöder men inte då...nepp nepp höhö bra kontsigt faktiskt, känner mig stollt! =)
Det var en trevlig dag med mycket skratt och flumm hit och dit. Dom är riktigt trevliga. känns bra att man kommer så bra överens med svärföräldrarna och Puttes syster.
Efter mat och mycke skoj så åkte vi hemmåt.
när vi kom hem så orkade vi inte göra någonting, vi bara tittade lite på tv sen gick vi och la oss. Man blir så trött av att åka bil...

julafton var helt ok... började med att vi städade (för de hade man ju dragit ut på till dödagar) , sen skulle vi titta på Kalle Anka men våran 1a funkade inte, så vi satte oss ner och tittade på Disneychanel en stund för där var det kalle också haha lite kalle ska de endå vara! HAHA!
Sen så började vi med maten, vi var lite sent ute med jeanson och granering av julskinka men det ordnade sig som tur var. Vi åt en massa mat så man kände sig som en BOLL!
Efter det så skulle jag gå och duscha, MEN DÅ HADE VI INGET VATTEN !!!! Tro ni jag blev lite glad eller?;)  Jag säger som så, det existerar inga kort på mig sen julafton 2007 iaf =) haha! Tydligen så hade det fröse eller nå sånt i nån ledning, ja e inte så inne på sånt dära.
Efter den katastrofen så öppnade vi julklapparna, vi fick mycket grejer som man blev glad för! roligt roligt tack till alal! =) hihi.
Senare på kvällen kom Ellan och Jimmy på besök, vi drack några öl och martiní, tog det enbart lugnt. skööönt!
Jag gick och la mig någorlunda tidigt (runt 02.00) eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter.

Juldagen så jobbade jag som sagt, kom lite sent men men. Det ringde på som satan i telen så jag hann inte göra någonting annat typ. gannska drygt. på kvällen så var jag, Sophie, Ellan och Maria på jul-grejset på Hullsta. Det va roligt. tydligen så vart det 300 som hade köpt biljetter på förköp sen så hade dom släppt in runt 150 stycken på platts. DET VAR TRÅNGT! Alla som har varit på Hullsta kan ju föreställa sig nedervåningen med 3 barer och 450 pers! Inte det roligaste dårå.... hade det inte varit för dom man träffat där och dom man umgicks med så hade det varit en katastrof!  Fick sjuds hem runt 3 eller va klockan va. Dog i sängen gannska snabbt.

Annandagen var lite trög först men jag tog mig till jobbet och satt där hela dan. Försov mig litegrann då också men inte mycke. Kvällen var bara full i mys efter det.

Den 27 så umgicks jag och Putte med Lena och Macke typ hela kvällen. Roligt Roligt. Jag fick öppna mina födelsedagspresenter av dom en dag innan, som var jätte fina =)=) TACK TACK! Vi åt gryta tillsammans och tittade på film. Jätte mysigt facktiskt, synd bara att Lena var på väg in i en förkylning.. stackars gumman!

Den 28 så va det dårå min födelsedag, wee grattis på mig! haha! Mamma kom förbi med några presenter från henne och morfar. TACK TACK jätte mycke TACK=)
Under kvällen så kom Ellan och Frida och hälsade på, Ellan var också på väg in i en förkylning, stackars gumman!
Fick ett jätte sött smyckeskrin av dom haha! Ett rosa hjärta med en sån dära ballerina innuti! Sån som låter och snurrar! HAHA tack så mycke! =)
Jag fick 2 spel på min födelsedag ett sims spel till playstation "skeppsbruten"av mamma och jag fick "mitt djursjukhus" till PC av Lena och Macke. Så under kvällen och natten satt jag och Putte i varsitt rum. Han vid datorn med det spelet och jag vid TV´n med playstationet! HAHA! Det va roligt!
Den 29 spelade vi typ bara. haha!

Den 30de så åkte Putte till Sundsvall tidigt på morgonen, han skulle fira Nyår med familjen, och jag har ju alla djuren så jag stannade hemma. Jag satt framför dummburken med TV-spelet skiftandes med filmer på TV´n till klockan 06.00 dagen efteråt.

På Nyårsafton så hade jag bestämmt mig för att vara själv och ta det lugnt bara men Sophie kom förbi och tjatade på mig att jag skulle med ut så det slutade med det haha! Fick även en födelsedagspresent av henne, ett par rosa lurviga tofflor! SKIT-SÖTA!!!! TACK TACK! 
Jag hängde med Sophie till stan där hon gjorde sig iordning sen så for vi till nån fest vid valla-skolan, när man kom in där så kändes det som att vara BARNVAKT! Antingen så är jag jävligt gammal...hmmm 22 år??? Eller så var det där bara små små barn! Å fulla som nå ägg va dom! Hade jag varit deras förälder hade jag inte ens släppt ut dom! Fan dom ska ju leka med dockor och bilar...härregud! Det fanns några i våran ålder som man kände där men de va få! Aja det slutade med att vi åkte på en annan fest till en gammal kompis. Där fanns det några man kände iaf...  det var roligt. Vid 00.00 slaget så åkte vi upp på Hallsta berget för att titta på fyrvärkerierna, vi hade med oss 2 stycken fyllekajor! en av dom ramlade på hallsta och slog huvve i en järngrej och den andra ramla ner för berget! HAHA VILKEN JÄVLA CIRKUS! Vi återvände till festen efter att alla fyrverkerier va slut. Satt där i nån timma till sen så gick jag, Sophie, Marcus och Sjöström hem till Sophie. Där satt vi ett tag och surrade. Tills jag kände att det var nog och dax för hemgång. Hemresan var riktigt rolig! Har inte träffat Daniel på as-länge och det var riktigt roligt att prata med han igen! Vi kom överens om att vi inte ska tappa kontakten den här gången, eftersom vi är så pass bra vänner så är det ju synd att inte umgås och surra. Så det ska det bli ändring på minsan! =)
Tackar så mycket för sjudsen!

Nyårsdagen innebar, SOVA, CHIPS, JOUCE, TV, GOS MED DJUR! Jag var inte dålig alls eftersom jag inte hade druckit så mycket under nyår men jag var trött och tanken på att man skulle jobba i dag gjorde mig bara deprimerad! HAHA! Putte kom hem runt 18.00 så satt vi och tittade på TV och pratade om allt.
Den stackars har knappt fått sovit alls i natt eftersom djuren ha väsnas så mycket. Han är lite kännslig för ljud då man ska sova, inte alls som mig HAHA! Jag kan somna även om dom håller på att riva huset jag sover i typ haha! 

Så nu sitter man här igen. Börjar 09.30 var här 06.55 slutar 18.30. Dryyygt! vill bara hem och fortsätta va ledig haha! Men men man måste ju få nå pengar på slute av månan också...

Så nu vet ni lite förkortat vad som har hänt mig under jul och nyår=)
   

Kommentarer
Postat av: Gilla

låter som du har haft en bra jul ändå. Jag vill också säga GRATTIS i efterskott. Jag kom helt enkelt inte ihåg det fast jag tänkte på det innan jul.Hur vore det om du fick en ny väckarklocka ?? Hahahha, du försover dej rätt så ofta va?? hahaha du är rolig du. Ha nu en god fortättning på det nya året önskar dej allt gott. Kramar imassor till dej och de dina.

2008-01-02 @ 12:23:28
URL: http://gunilla.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0