Rockabilly

Datum: 2008-01-11 Tid: 09:00:32

Att hitta en slags "livs stil" och sig själv är gannska svårt för många...
Som jag, jag har varit det andra med det tredje i mina dagar, punkare, vegiterian, rebel, greenpeace osv. Men jag tror att jag alltid varit en rockabilly-brud innerst inne.
Växte i princip upp med det. Min far var som man så fint kallar det "raggare", min morbror är (då han har tiden) "raggare" och min kära mor tycker att det är jätte skoj med amerikanska bilar och livs stilen man lever i. hon är nog en liten Rockabilly-brud hon också ;)

När jag träffade Putte kom allting tillbaka och jag upptäckte "mig själv" !

Många tycker nog att "Raggare" är odrägliga, för ett jävlans massa liv och dricker hembränt år in och år ut. haha!
Nog fan kan vi va odrägliga, väsnas mycket och dricker, men det är väll inte nån skillnad mot för andra som går på krogen osv? Jag ser ingen skillnad iaf. Förutom att vi åke mycket finare bilar och har "raggarfrilla" ;) HöHö!
Jag kan tycka att det är mycket roligare att umgås med ett gäng raggare med öl i näven än med ett gäng fisförnäma killar i rosa skjortor med små söta drinkar i handen, det blir så stelt med dom.
Raggare ser en person som den är, inte som den borde vara och skulle kunna bli. Dom har roligt för stunden, och ger gärnet;)

Det som är roligast är ju Rockabilly-festerna! Då man har live-band! Vilket jäkla röjj det blir då haha!
När man känner basen "slappa" fortare än hjärtat, gitarren som får benen att röra sig, trummorna som får blodet att rinna fortare och sången som får en att lé och skratta!
Det är så en fest ska vara och man ska kunna gå nykter till en fest och ha lika roligt iaf!

Jag tror att anledningen till att folk fått en sån "dålig" bild utav oss är pga att vi sammlas på crusingar osv. Då det är många på samma ställe. Men då kan man ju tänka likadant med tex. Urkult, där är det bara en massa hippisar i princip. men är det någon som sagt nått om det? Rockfestivalen, där är det bara en massa hårdrockare osv.
Vad är det för fel på våran livs stil? Vi är också människor, människor som kan ha roligt och visa sig själv.
Vi behöver inte lådsas vara någon för att bli accepterad.

Om du inte vet vad det handlar om, dömm inte! Vi är inte mer anorlunda än ni.

KEEP ON ROCKIN` !!image33


Kommentarer
Postat av: Lisa

ROCKA FETT =))

2008-01-11 @ 09:10:37
URL: http://www.lisawander.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0