Skottlossning i Solle!

Datum: 2008-01-30 Tid: 14:25:58
Någonting helt sjuk har hänt i denna lilla stad!
Klockan 06:50 i morse så blev en man i 60 års åldern sjuten i sitt hem i Sollefteå.
Medans frun hämtade tidningen tog sig en gärningsman in i huset och sköt mannen i huset, han sköts i halsen.
sedan sprang gärningsmannen från brottsplatsen och vidare bort mot ångermanna-bron.
Anonserna kan ni läsa på aftonbladet  och .

Det här måste ju va bland de största som hänt i denna stad på typ 100 år haha! Vi hade en insident för några år sedan då det var ett yx-slagsmål på en pizzeria, men det här är sjukt!

Någonting jag reagerar på är att små-barns skolor och vanliga skolor inte blev informerade om detta. Gärningsmannen skall ha sprungit förbi ett par skolor. Tänk om det hade flippat för honom där och skadat ett barn?!
Jag ansér att det viktiga i ett sådant fall är att man måste försöka skydda allmänheten från gärningsmannen. Man kan ju inte skydda alla men man kan iaf varna skolorna!

Förhoppningsvis så har dom gripit rätt gärningsman nu...men det var väldigt oroligt här. helikoptrar i luften, poliser överallt, polishundar osv. Det man är mest orolig för är ju om man skulle veta vem det är, vilket är en väldigt stor chans eftersom att man känner alla i denna lilla stad!
Tänk om det är någon som jobbar på ditt jobb?! Någon som har lekt med dina barn!? Någon som bor granne med dig?!

Eftersom sånna här saker i pincip aldrig inträffar så blir man väldigt upprörd och fundersam. Och jag är rädd för alla barns skull!
Det som också är lite läskigt är att jag var i stan strax efter 7. Jag kanske har sett honom men inte tänkt på det?!



image48

Tro det eller ej men denna bild är tagen i våran stad, Sollefteå! Det är sällan man får se sånt här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0