Senaste dagarna...

Datum: 2008-03-12 Tid: 08:14:24
Oj oj oj nu har jag inte skreve här på ett tag.. Nu blir det mycke att läsa och mycke för mig att försöka komma ihåg och skriva haha! Jag får skylla mig själv!

Fredag

Jag började dagen med att städa huset... jäkligt drygt men jag var ju så illa tvungen. Jamnea vem vill bo på en soptipp lixom?! inte jag iaf. När det var så skinande rent som det gick att få så satt jag och djuren å tittade på Dumburken ända fram till klockan var strax efter 16.00. Då kom Jimmy på besök. Våran varmvatten-beredare har börjat droppa på mystiska ställen så vi bad honom komma och kika på´n för att se om nått var helt galet.
Som vanligt med min/våran tur så var den ju självklart pajj! Den går att använda men den har troligen sprucke invändigt, tur att vi har en till som är ny stående! Jag och Jimmy satte oss för att dricka kaffe och surra lite. Ja jag har börjat lite smått med kaffe! höhö dutti marajah!
Efter att Jimmy åkt så satt jag och surre i telen med Ellan skit länge! Och som vanligt så surrade vi inte om nå viktigt. Vi är expert på det! En gång så satt jag och läste texten från Tv´n på ett program för na då hon duscha! Så viktiga samtal har vi haha! Men det är roligt.
Efter några timmar så kom Putte hem från jobbet, satte oss framför Dumburken och bara kopplade av!

Lördag

Jag sov ut riktigt ordentligt och sen satte jag mig framför Tv´n med telen vid örat och Ellan på andra sidan tråden. 
Vi surrade ett ex antal gånger eftersom hon aldrig har nån mottagning där ute i forsmo! Surrade även med Jimmy. Vi kom överens om att han skulle hjälpa mig hämta en höbal som senare visade sig vara en total katastrof! haha!
Jimmy, Ellan och Bojja kom lite senare på eftermiddan, dom var redo att hämta hö men var lite skeptisk när det gällde våran oplogade, slaskiga väg. Bestämde oss för att prova, lastade på släpet och burnade iväg... enda tills han körde fast med bil och släp! Vi kom inte ens av gården! Åhh vikken cirkus! Fick genast ringa till bonden och säga att vi inte tog oss nånstans, börja gräva fram bil och släp, putta på och jävlas. jag kan säga att jimmy var inte så jäkla glad! haha hans egna ord var "jag slösar dyrbar tid på detta då jag kan dricka öl". Efter mycke om och men fick vi lös både bil och släp. Jimmy vart less, tog fyrhjulingen och började skotta gården och uppfarsten till oss medans jag och Putte gjorde oss klara för att åka på partaj.
 Några öl senare så satt vi hos Erik och Kamilla. De spelades på gitarrer, sjöngs och surrades som satan den kvällen. Det var riktigt roligt! Vi gjorde egentligen ingenting. Bara satt och umgicks och hade trevligt. Smakade nå skit äckligt där åxå! Nå jäkla bacon-ost rullar...minns inte va dom hette riktigt men dom va fruktansvärt vidriga! Dom går att köpa på konsum och de va så vidrigt! Ingen annan än hunden ville äta mer än 1 ! 
Vi kom hem runt 4 tro jag... Putte satte igång och gjorde macaroner och fiskpinnar hehe han är alltid hungrig då man kommer hem efter partaj, jag åt jag med förstås så helt oskyldig e inte jag heller. Sen så gick vi till kojs.

Söndag 

jag vaknade runt 11.00 då Henke ringde (Ellans bror) Han skulle hjälpa mig att hämta hö eftersom han hade fyrhjulsdrift på arbetsbilen men eftersom han hade jour så satte det käppar i hjulet då bonden inte va hemma på några timmar. Tackade för omtanken men vill ju inte att han ska missa en massa jobb för min skull.
Pratade istället med Lena och Macke. Dom har hjälpt mig förut om dom var beredda på att försöka. Dom har dock bara bakhjulsdrift men men. Efter lite sladdnig och krångel tog vi oss ut från gården iaf. Vi for och tog ut pengar i Långsele och tog storvägen till stan där vi köpte snus och sen for vidare till forsmo där höe fanns.
På vägen tillbaka så kom vi unifund med att vi aldrig kommer få upp bilen med ett släp som nu vägde mer än 300 kilo upp för våran långa backe upp till gården.
Macke gjorde några tappra försök men kom inte längre än till grannen. Vi satt en stund och funderade på hur vi skulle göra tills Macke rusar ur bilen och går in till ina grannar och hör med dom om dom kan skota med traktor upp till gården. Jag var mycket nervös över va dom skulle säga och jag ville inte alls va i närheten, kommer inte riktigt överens med mina grannar för olika anledningar. Dom har trampat mig på tårna lite för mycke om man säger som så. Som tur var så gjorde dom det, bara att tacka och bocka! Det krävdes ytterligare några försök för Macke att få upp bilen men tilslut så kom han brummandes upp för backen med en rykande bil och svarta ögon haha! Blev nästan lite rädd för han! haha! Han kom faktiskt ända in på gården! Efter att bilen fått stå avstängd ett tag så fick Macke för sig att dra fram fyrhjulingen. Det som hände efter det är helt sanslöst, går nog inte att beskria hur roligt det var! Macke är en riktig pajas! Han hoppar ut med hjulingen i djupsnön, fastnar, kutar omkring men snö upp till knäna  med bara träskor och börjar gräva fram hjulingen. Så gjorde han ca: 5 gånger! HAHA! Jag trodde jag skulle dö! Jag skrattade så jag hade ont i kinderna! Å han är ju inte den som bara gräver, nää han ska surra så in åt helvete åxå! Två tag med spaden och 10 minuter surr åsså höll han på så! Han är helt otrolig!
Efter at han hade gett upp hjulings-hoppen och vi fått in höe i hagen så gick vi in för att dricka en kopp kaffe. Tills vi kom på att vi måste ut med släpet igen! Johan från Kalix skulle komma 18.30 och han behövde en säng att sova på. Han ska flytta till Sollefteå för att börja jobba på Lacken med Putte. Vi lastade sängen och for in till stan för att möta upp Johan på busstationen och fara till det rum han skulle få hyra.
Efter att vi lastat av sängen så for vi allihop och åt pizza (slabbe eller degen). Vi surrade lite med johan för att lära känna honom och hade enbart trevligt.
Efter det så sjudsade Lena och Macke hem mig, Putte kom hem efter nån timma för han var tvungen att stanna på jobbet en sväng med en hyrfilm och godis! hihi så lite mys fick vi iallafall! 



Så såg min helg ut. Vi har umgåtts med så många och gjort så mycke att man blir helt snurrig bara av att tänka på´t. Sen så har dessa dagar sett vanliga ut haha! jobbade 9-18 i måndags och 14-21 i går. I dag jobbar jag 9-18 igen. Efter jobbet så är det alltid dumburken, djuren och sambon som gäller. 

I går då jag jobbade kväll så satt jag och Carl (skåningen på jobbet) och klagade av oss lite. Tro vi klagade på allt som gick att klaga på. Mest hur den här arbetsplattsen fungerar. det finns personer som absolut inte gör någonting alls förutom att surfa runt på internet och latar sig, men får högre lön och inga tillsägelser? Sånt stör mig nått så fruktansvärt! Jamena det här jobbet är så lättförtjänta pengar så de finns inte! Finns ingen anledning att sitta och lata sig mer än va vi gör i dag. De kan man göra då man inte får nå samtal! GAAAHH! blir så arg!
Som nu... det sitter två stycken inloggade men tar inga samtal, dom bara surfar runt och chattar. Å jag tänker inte hoppa in heller för jag börjar inte förns om en timma men man tyck ju att cheferna ska bli arg för de här men ICKE! Lama chefer och rövslickeri är vad som är på denna arbetsplats! BLÄ!
Inge ont om personerna i sig men har man ett jobb så ska man sköta det åxå!

Nää nu ska jag fortsätta störa mig på dom här och hoppas att Lisa eller nån komma som man kan surra med.
nu har ni iaf fått en insikt över hur dessa dagar sett ut.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Här nu =)

2008-03-12 @ 10:39:12
URL: http://lisawander.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0