vilken helg!

Datum: 2008-03-18 Tid: 09:20:18
I Lördags var jag på personalfest, skoj skoj! Mycke folk och en bra stämning! Lite tokigheter blev det naturligtvis men va fan de va ju personalfest, sånt är tillåtet...det var kul att titta på iaf! haha!
1 bråk, en massa som var med varandra och några spyor. Höhö ja höll mig lugn och städad iaf, det räkte att titta på alla andra! skoj skoj
Efter att vi varit i lokalen ett tag så gick vi ner på Impuls, jag tycker inte om att gå på krogen egentligen... dom spelar bara en massa fjortismusik och drickat är dyrt som satan, Huvva! Men va gör man inte för arbetskolegerna?
Efter en stund där inne på krogen så blev ja less och kände för att åka hem. Fick naturligtvis inte tag på någon som körde men fick helt plöttsligt höra att Putte och johan (puttes nyanstälde) var inne på Imuls också! Weee sa ja bara och sprang raka vägen till bardisken där dom två stog. Vi drack och hade trevligt som fan! Det var roligt att lära känna Johan lite bättre åxå, värkar vara en trvlig prick! bra de! Det är roligt med lite nytt folk, men är lite halv lé allt folk i den här stan så.

Senare på kvällen efter krogen stängt så träffade vi på nå Kramforsbor, som naturligtvis skulle mucka! Det har alltid varit ett litet krig mellan Sollefteå-bor och kramfors-bor av nån konstig anledning, stöddig var dom iaf! Åsså killar år ju som dom är, står och bröstar upp sig som så jäkla tuppar och står å mäter sin styrka med ögonen! Jag ansér att om man ska mucka så går man antingen därifrån eller så slår man! Finns ingen anledning till att bara stå och stirra på varann! Eller har jag fel? 
Efter ett tag blev naturligtvis jag helt galen för jag ville hem och hade ingen lust att stå där som nå fån hela natten, sopade på nån jävel i kramforsgänget och det blev ett jäkla liv kan jag säga! 
Senare så åkte kramforborna därifrån, bra de för annars hade ja kastat ut dom från den här stan! Va ska dom hit för om dom bara ska bråka?! Hatar sånna människor! GRRR va arg ja blir!
Putte hade gått hem till en vän strax innan så där stog jag och Johan mitt i natta.
Jag ringde min kära vän Daniel och bad honom sjudsa hem mig. Och han klev upp på en gång. Jag har mina skydsänglar och jag är så glad att jag har dom som ställer upp till 100%. Jag skulle göra lika för honom om han ringde mig. Tack Daniel för att du alltid ställer upp! 
Följde med johan mer än halv vägs hem så att han inte skulle vimmsa bort sig, han hade ju inte ens bott här i en vecka lixom!  Sa hej då och åkte hem.
I vanlig ordning så var det jätte skoj att prata med Daniel då ja åkte hem. Synd att man inte talas vid oftare, de närmaste vännerna ska man hålla fast vid! Måste försöka gottgöra honom på nå vis för alla gånger han har ställt upp för mig mitt i nätterna å så....hmm får komma på nå bra.

Dagen efter var lite seg, Putte kom hem runt 12, tittade på Film och sen sov. Vaknade av att någon höll på å slå sönder fönstret till sovrummet (de lät som det).  Klev upp och mötte Lena och Mackes oroliga ansiktsuttryck. _"Vi måste åka till akuten" Säger Lena. Och jag får ju självklart panik att det har hänt henne någonting. Det visar sig då att Johan har ringt till Lena på morgonen för att han inte fått tag på oss. Han hade vaknat upp på sjukan?!?
Han hade blivit misshandlad på den korta bit han hade hem efter att vi tagit adjö.
Blev ju självklart väldigt orolig och skyndade oss att göra oss iordning, satte oss i bilen mot Stan och ringde Johan. Han mådde bra men han hade fått en skall-fraktur och hade blivit överflyttad till en avdelning från intensiven iaf.
Jag, Putte, Lena och Macke åkte upp till honom och hälsade på. Han hade ett stort blått öga, sår i tinning och hårbotten och väldigt blodig tröja, jag trodde att det skulle vara värre än det var så det var en lättnad. Det hade ju kunnat vara värre. Han kommer dock inte ihåg någonting från det att vi sagt adjö så han vet inte riktigt vad som har hänt. Vi hade dock en aning.
Mackes mor bor i samma hyreshus som Johan. Hon och johan har sina bilar parkerade brevid varandra, och hennes bil blev stulen den morgonen. Och eftersom jag åkte från stan runt 04.00 och det tagit en stund för Johan att ta sig fram så lär det vara ungifär samtidigt. Dessutom så gick han den vägen (mot parkeringen) då vi skildes åt. Troligen så har han kommit på tjuvarna och det blivit bråk.

Vi var upp till honom i går med för att hälsa på och lämna några grejer till honom. Han mår bättre och förhoppningsvis får han komma ut från sjukan i dag. Så då får han åka hem till Kalix ett tag och piggna till. Stackarn! Första veckan han är här så hamnar han på sjukan...huvva!Va säger man? "välkommen till Sollefteå" haha! Hoppas han förstår att sånt här inte händer varge helg i Sollefteå. Naturligtvis händer det (händer överallt) men det är sälsynt! Troligen så var de nå jävla knarkare från Långsele eller nå snorungar för bilen hittades i Långsele.

Så just nu har man mycket i huvet...mycket man tänker på, blir ju så då det händer mycket på en gång. Tänker inte blotta mina tankar... alla funderar nog mycke nån gång på allt som finns och händer.

Fan va mycke det blev att skriva och för er att läsa... blir så ibland hehe!
Skriver nog mer sen men nu ska jag fortsätta jobba...eller rättare sagt sitta och stirra ut i tomma intet eftersom det inte finns nå att göra!

Hade bäst alla!

Kommentarer
Postat av: Lisa

KRAM KRAM!

2008-03-18 @ 11:03:10
URL: http://lisawander.se

Postat av: mamma

Oj vilken händelserik helg..mycket roligt men åxå
väldigt tråkigt..som mamma vill man inte läsa sånt här men vad gör man när man är nyfiken..*flinar* Kram på er alla..mammsen

2008-03-18 @ 12:20:00
Postat av: Annette Keita

damen uppe på din blogg, vart hitta du henne ? hehe

2008-03-19 @ 10:03:03
URL: http://annettek.blogg.se/

Postat av: Gilla

Så bra att det blev en lyckad personalfest i allafall.Naturligtvis var det inte lika kul för
Johan förstås. Vad hemskt !! Tur att det gick så bra ändå. Hoppas de får tag i idioterna. Kramis

2008-03-20 @ 23:43:04
URL: http://gunilla.bloggspace.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0