Ny varmvattenberedare!

Datum: 2010-04-08 Tid: 20:12:55
I dag började inte jag förns 14:30 men jag var fortfarande uppe tidigt i morse, Rörmokaren kom strax efter 7 och skulle installera vår nya varmvattenberedare!

Vår gammla hade gått sönder och det bara rann vatten ur den, hur jobbigt som helst! Inte ens katterna gick in på toan för att gå på lådan då det var så blött. Tur som f*n är det ju att det börjar bli så pass varmt att man kan börja ha fönstret öppet lite granna så att katterna kan kuta in och ut som de vill! 

Hur som helst så var rörmokaren ett fruntimmer, det var ganska roligt att se. jaja jag vet att vi lever i ett "jämställt" sammhälle och att fruntimmer har arbetat med de lite manligare jobben mycket långt tillbaka, men allvarligt talat hur ofta är det verkligen man ser det? Tänker man på en rörmokare så tänker man ju en karl....eller är det bara jag som har den bilden?

Hon var iaf jätteduktig, efter lite svordommar, knep och knåp så hade hon tagit ned den gammla och satt upp den nya och kopplat om lite rör. Det tog iof runt 4,5 timmar men det blev bra!

Efter att hon hade farit så gick jag och la mig för att vila ett tag innan jag började jobba, tror ni att jag lyckades somna? Näpp näpp, helt omöjligt var det- trött som fan men ögon som tefat! Jag låg endå kvar och försökte ända fram tills att det var dags att kliva upp för att fara på jobbet.

Det är väldigt lugnt på jobbet i dag, lite tråkigt bara då mina bordskamrater redan har slutat... men men.
Nu skall jag fortsätta och påta på med mitt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0