Skatteverket VS. Bloggarna

Datum: 2010-04-09 Tid: 19:55:45
Alltså jag vet inte var jag ska ställa mig i denna frågan eller på vilken sida jag står... På ett sätt förstår jag skatteverket, allt skall skattas, men frågan är om bloggarna skall skatta för detta eller inte...

Bloggarna påstår att detta är en "livsstil" osv inte ett jobb. vilket är konstigt, för många "storbloggare" får ju betalt utav vissa företag att få anonsera på deras blogg och de sänder presentkort, gåvor och kläder som de vill att bloggarna skall visa upp, där får de också i många fall betalt... jag tycker att det låter som ett jobb?
Många utav dessa bloggare har inte ens ett jobb på sidan utav bloggandet men de har råd med allt möjligt, hur e detta möjligt?

Jag vill inte smutskasta någon och jag vill heller inte gräva i vad som är rätt eller fel men jag kan tycka att hela situationen är konstig, hur kan bloggarna påstå att dett inte är ett jobb då dom får betalt? Och hur ska skatteverket kunna veta vad de får i gåvor och inte?
Ska skatteverket anställa, "blogg-spioner" som sitter och läser bloggar hela dagarna och antecknar vad bloggarna fått och inte? Hur vet dom om informationen stämmer? Bloggarna kan ju ta emot gåvor och pengar i alla fall men strunta i att lägga ut informationen på sin blogg, hur skall skatteverket då kunna kräva skatt?

Nää.. konstigt är vad det är, och det skall bli intressant att se var detta hamnar någonstans! Vad tycker ni om detta?

Hela artikeln kan ni finna på följande länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6923394.ab


Kommentarer
Postat av: Bella

Jag tycker att ifall dem får en present hemskickad ska dem inte behöva skatta, men ifall dem ska visa upp och göra reklam för den och dem vet att dem ska få hem produkten, då ska dem få skatta.

2010-04-09 @ 21:29:26
URL: http://isabellahz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0