"Träning"

Datum: 2010-04-14 Tid: 15:13:21
Jag behöver knappast säga vad jag gör just nu, jobbar så klart! Vilken överraskning va? Men jag slutar snart så det är lugnt..

I kväll är det dags för mig och Sophie att "träna" , vi går varje vecka på linedance - ja det kan låte lite tantigt men det är riktigt roligt och jäkligt jobbigt måste jag säga. Det är mycket steg, fort ska det gå och man vinklar kroppen åt håll som man nog aldrig vinklat den tidigare. det är en rolig träningsform som är svårt att hitta i dag.
jag är ingen som vill ståoch pumpa muskler på något gymm, jag vill hällre ha roligt, skratta och le!

Linedance härstammar från gruvarbetarna i USA förr i tiden och användes som pausgympa, därefter så blev det ett sätt att umgås och "piffa" upp vardagen.

Man kan säga att det är denna sortens dans som de dansar i Coyote Ugly fast de har en lite mer sexig nich över den och vi dansar inte på några barbord och häller inte vatten på varandra heller hehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0