Tvätt-nötter!

Datum: 2010-04-10 Tid: 11:45:05
Alltså det här är för roligt! Det finns Tvättnötter! Iställer för tvättmedel så kan man använda nötter, hur roligt är inte det?! Jag undrar om kläderna luktar nöt efter att man tvättat dem, det skulle vara riktigt roligt. Tänk att få säga: -"jag använder inte tvättmedel, jag tvättar mina kläder med nötter" haha va roligt!
Jag funderar på att prova detta och se om det är en hitt!

Tvättnötter är ett helt biologiskt och miljövänligt alternativ till tvättmedel. De är frukten av trädet Sapindus mukorossi och innehåller Saponin. Frukten växer i Indien, Nepal och även Indonesien. Tvättnöten används tradionellt som rengörningsmedel i dessa länder.
Man lägger 4- 6 tvättnötter i en tvättpåsen, eller BHpåse. Man Lägger nötterna tillsammans med smutstvätten direkt i trumman, inget annat tvättmedel eller sköljmedel behövs. Man kan använda samma nötter ca 3-5 gånger.


Kommentarer
Postat av: Shiko

Hey Cutie!

Var med och tävla hos mig om 500kr i presentkort+En hemlig present.



Om du tycker att det låter intressant så besök min blogg och läs tävlings reglerna. :)



/Kram. <3

2010-04-10 @ 16:15:22
URL: http://shikos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0