Helgen som var.

Datum: 2010-05-11 Tid: 15:58:38

Helgen som var, va gannska händelserik måste jag säga!

På fredagen så åkte jag hem och åt mat med gubben, stackarn var sjuk nästan hela helgen... men jag hade handlat en massa gott åt honom på Fredagen som han kunde snaska på.
Efter att jag hade ätit så åkte jag till Forsmo där jag besökte Sophie hemma hos hennes föräldrar, vi letade fram hönsburar inför lördagens äventyr och satt å fikade med Sophies mamma och hennes bror.  Jag tittade också på när Sophie och hennes bror rengiorde ett akvarium, kul kul att höra syskonkärleken som slår in innan dom bestämt vem som skulle göra det- det slutade faktisk med att jag sa till dom att de fick hjälpas åt. haha gulligt!

På Lördagen så for jag hem till Sophie ganska tidigt, vi hade planerat att fara klockan 08:00, men kom iväg ifrån henne vid 10:00...liiite sen bara! Innan vi for så var vi ju tvugna att fixa iordning en plats till hennes 3 nykläckta kycklingar! Dom är så söta så man dör! Små å ludna! jag petade på dom ganska mycket och mer pet kommer! Sen så for jag och Sophie på roadtripp. Vi for till Sundsvall och shoppade lös, vi for på plantagen, Ikea, Jula och mc-donalds- mer hann vi inte med då vi skulle fortsätta söderöver.
Vi for sedan ned till Ljusdal. "Vad gjorde ni i Ljusdal" tänker ni nog nu.. men vi shoppade lite där med, vi köpte 20 höns! haha jag vet att vi är lite udda men dom var billiga. Dom var defeneivt inte fina, dom har typ bott inne på ett hönseri tillsammans med 5000 höns. Fjädrar saknas på stora delar utav kroppen och dom är inte vana vid att vara ute, dom är heller inte tama. Men det blir nog fason på dom med!

Sophie har dom hemma hos sig nu, jag ska nog flytta några utav dem hem till mig sen om jag får ordning på något hönshus. Då hon öppnar upp så att dom kan gå ut så gör dom inte det, helt vansinnigt! Men vi har gjort en god gärning iaf! Om vi inte köpt dessa 20 höns så hade det blivit slakt. Stackarna...
Jag ska försöka knäppa kort på dem någon dag så att ni ska få se dom små liven!
Efter Ljusdal-turen så åkte vi norröver igen, till Härnösand. Där hämtade vi upp 5 stycken Koi-fiskar! Så jävla fina! Jag måste ta och göra en damm jag med så jag kan ha sånna!
Efter vi hämtat upp fiskarna så åkte vi till Forsmo och lämnade av fiskarna till Sophies mamma, sen for vi till Sophie och släppte av hönsen- därefter så for jag hem och somnade som en stock. Man satt ju som en kratta i bilen efter vår färd söderöver och hem med fullpackad bil!

 

På Söndagen så hade gubben blivit lite friskare och kännde sig tillräkligt pigg för att gå ut och greja på gården, vi gick ut och klippte ned en massa fula buskar och sågade ned lite småträn som stod lite överrallt,  Det blev en jävla skillnad på en gång! Kul att vi kommit igång med gården!

Det var lite förkortat vad min helg har bestått utav! Jag har haft en riktigt rolig helg! Jag hann inte med allting jag tänkt mig men större delen i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Proppis

Lite drygt, men trevligt var de! de måste vi göra om! =)

Kramen

2010-05-11 @ 16:36:24
URL: http://www.sophieeklund.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0