Vädret.

Datum: 2010-05-06 Tid: 15:52:04

Jag har varit glad väldigt länge över att all snö tinade bort så pass fort som det gjorde detta år, annars så brukar alltid vi ha snö kvar på gården jättelänge (längre än de flesta). Men nu är snart all snö borta och små knoppar börjar titta fram på buskar och träd! hur mysigt som helst!
Det sjuka med det hela är att flera dagar så har det börjat tok-snöa rakt upp och ned, även då solen skiner som mest! Härom dagen så premiär-krattade jag på gården, morgonen efteråt så snöade det och man var nästan beredd på att ta fram spaden igen!

Jag blir inte riktigt klok på vårat väder! Ena sekunden så skiner solen så pass att man inte kan ha vår-jackan på sig och andra sekunden så snöar det stora "lapp-handskar" så att man nästan får ta på sig vinterjackan! helt sjukt!

Jag och Sambon har, trotts det skumma vädret fått ganska mycket gjort denna veckan på gården, rat har eldats, delar av gräsmattan har krattats, fula växter har börjats rivas upp och rabatten jag gjorde förra året har börjat rensas!
det roliga är att, ju mer tid man tillbringar ute på gården, ju mer ideér får man till nya projekt! Kul kul!

Jag har även fått ideér på att måla om inne, jag och Sophie var på Åhmans i går och hämtade en massa färgprovs-lappar! Då jag väl har bestämmt mig för vilka färger det blir så ska jag slå till!
Då jag och Sophie var på Åhmans i går så tittade vi även på tapeter, vi stod och stirrade på tappeter med blommor och grejs på...hmmm... börjar man bli gammal?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0