sitter på jobbet...

Datum: 2008-01-04 Tid: 12:37:45
I Onsdags då jag kom hem så kände jag mig väldigt krasslig, jäkla förkylning som aldrig kan gå över! Blir så less!
Jag satt uppe i någon timma sedan gick jag till sängs runt 21.30 (brukar aldrig gå och lägga mig så tidigt) vaknade morgonen efter klockan 09.45 !!! Jag trodde inte mina ögon då jag tittade på klockan! Det värsta var att jag hade säkert kunnat sova 9 timmar till för jag kände mig inte alls utvilad och förkylningen var värre.
Jag hade ont i hela kroppen, feber och ont i halsen nått så jävulskt! Gick omkring som ett kolli hemma en stund tills Putte kom för att hämta mig, han såg nog hur dålig jag var för han erbjöd sig att mata Ilona medans jag tog hundarna... tack älsklingen!
Började 11.00 i går och slutade 20.00... dagen gick gannska smärtfritt och jag käkade Läkerol "salmiak" hela kvällen typ så rösten tinade fram mer och mer.  När vi kom hem efter lite handlande och alla djur var klara så satt vi och tittade på TV (min älskade TV), dom har ju börjat med Manga kvällar på ZTV! Helt underbart! Älskar manga, vet inte varför men det är någonting särskillt som får mig att fastna för manga. Putte tycker att det är jobbigt att titta på men jag sitter helt klistrad!  Ska se på manga i kväll också! Jag har bokat mig framför TV´n hela helgen, har sagt till Putte att jag ska ligga och spela död hela helgen hahaha!
Förkylningen är mycket bättre i dag, halsen är tillbaka och jag har ingen feber, fortfarande ont i kroppen och är "slut i huvet" som man brukar säga, men jag överlever nog haha!


Fick en komentar av min kusin Gilla om ett inlägg ledig över jul och nyår som jag var tvungen att svara på=)
Gilla skrev bla:
"Hur vore det om du fick en ny väckarklocka ?? Hahahha, du försover dej rätt så ofta va?? "

Haha jo jag försover mig typ jämnt men det är sällan jag kommer sent till jobbet...eller de tycker jag iaf haha! Jag försover mig i princip varge dag, men eftersom jag åker in med Putte dagligen till jobbet innan han börjar, så kommer jag typ aldrig sent. Han börjar som senast 07.00 på morgonen och jag börjar som tidigast 08.00.
Därimot de dagar då jag börjar runt 11.00 eller senare så kommer Putte för att hämta mig. Då brukar jag kunna försova mig ordentligt haha, vet inte varför.
Hmm... en ny väckarklocka tycker alla att jag ska skaffa hahaha! =P men jag har en tindens av att slänga mina väckarklockor åt h-vete å sen är dom döda haha! Jag hatar väckarklockor, dom låter sååå hemsk! Jag minns en väckarklocka jag hade då jag var yngre, den GAL som en tupp! Fy fan va hemsk den var! De lät som en Skrålande, full Tuppjävel som precis kommit i målbrottet. 
Nää fy fan då vaknar jag hellre till en glam-rock-låt så att man vaknar på rätt sida haha!

På tal om ingenting, jag kom på ett jätteroligt ord för killar nu i dag. Istället för kille, karl, man m.m m.m så kan man säga: försnablade handjur   =) Perfekt ord! Det skall användas flitigt ;) Jag delar med mig av min idé för att jag vet att det är fler som är less på "standard orden" för ett försnablat handjur. Ni får gärna använda det! =)

image32

Nää nu ska ja fortsätta jobba.

Men hare bäst alla!



 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Klockan finns kvar hihihihihihihi..

2008-01-05 @ 20:11:54
Postat av: Lisa

I morgon kommer jag =) Jobbar 8-16:30 måndag och tisdag,men förkylningen vill inte ge med sig! KRAM KRAM =)

2008-01-06 @ 21:19:38
URL: http://www.lisawander.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0